2013-10-01

Luggen

För ett par veckor sedan var jag besatt av Lena Nyman. Tänkte på henne jämt. Kände mig så nära denna kvinna. Så skör och så jävla rolig och grym! Denna besatthet utmynnade i två saker: 1. Jag började spela teater 2. Jag klippte lugg.

Älskar min lugg. Alla mina kläder passar till lugg. Alla humör passar till lugg. Alla killar passar till lugg. Älskar ännu mer att killar generellt inte gillar lugg. Vilka idioter. Det blir som ett idiotfilter. Ni som inte förstår luggen kan dra OKEJ! Men! Eftersom jag tröttnar snabbt (sämst personlighet för drastiska hårbeslut) vill jag nu utveckla luggens existens lite. Nu är den bara en riktigt rejäl rak lugg. Täcker precis ögonbrynen. Man ser ingen hud genom min kompakta lugg *pryd*.


Detta var min ursprungsvision av luggen. Dock blev den lite kompaktare än så. Men detta är utan tvekan en bra lugg. Arketypen för lugg.




Dock tycker jag att denna Lena Nyman-luggen är snäppet coolare.  Konstig och sned och asymmetrisk. Älskar att luggen är lika lång som halva hennes huvud. Nästan hela håret är bara en jättelugg. Och de där piffiga små tofsarna då. SÅ SJUKT SNYGGT! Ber förresten om ursäkt för att Vilgot Sjöman är med i den första bilden. Han är så ful och irriterande. Hade suddat ut honom om jag kunde. 



På sistone har jag börjat tänka lite på mer fluffiga luggar. Som kan delas i två. Vet inte varför jag fixerat mig vid detta tudelande, får väl ta det i terapin. *skoja* Men såhär piffig kan min lugg också bli om jag går till en frisör och ber dem att tunna ut den lite. Men då försvinner ju min vision om en rejäl präktig lugg. Dessutom kommer jag få skäll för att jag klippt luggen själv. Hatar egentligen sånna här små fejkluggar. Ska det va så ska det va liksom. 


Har även en fascination för korta små fjuttluggar. Som denna ovan. Den är kanske lite överdriven, plus att jag bör ha i åtanke att jag inte har samma benstrukturella förutsättning som Angelina Jolie.


Den här är mer rimlig kanske? ÄLSKAR Suzanne Ostens stil! Så värdig. När jag blir gammal ska jag se ut som en mix mellan henne och Marie Göranzon. Upptäckte nu att de båda stavar med Z. Kanske finns en korrelation mellan att åldras med värdighet och ha Z i namnet. Bör genast byta stavning.


Ahhhh detta är så sjukt! Älskar denna lugg. Vad heter kvinnan på bilden? Brita Zackari. Herregud. Det är bokstaven som gör det.


Även denna lugg är värdig och snygg. Så tät och ordentlig. Men detta är onekligen risky bizniz. Man kanske måste gå runt med eyeliner jämt för att göra luggen sexy. Och jag som gillar att ha ögonskuggor och sudda och sånt :(


Sista lugginspirationen: Annie Lööf.
 SKOJA!! Fy fan alltså hellre dör jag!!!! 

Detta är alltså ett rop på hjälp ut i cyberspace! Hur ska min lugg se ut egentligen?

Kram QotN 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar