2013-10-01

Ljuva barndomsminnen

Sedan årsskiftet går jag i psykodynamisk terapi en gång i veckan. Utgångspunkten för psykodynamisk terapi är att det trasiga lilla jaget man är idag är frukten av oförätter man utsattes för som barn. Dessvärre har jag mycket få minnen av min barndom. Det är ett ögonblick här, en känsla där men inga sammanhängande minnen. Något som jag däremot minns extremt väl är när jag onanerade som barn. Då minns jag alltså sekvenser långa nog att läggas upp som film på Insta. Undrar varför?

Intressant med minnesförmågan är att den är relativt begränsad såvida det inte handlar om minnen som är kopplade till känslor. Försök att minnas en helt vanlig odramatisk dag för säg ett år sedan? Det går inte! Bra med depression: alla dagar är fyllda med extremt negativa känslor - minnet är mycket bra. Detta har (om jag ej minns fel) att göra med att långtidsminnet lagras i hippocampus och för att komma dit måste impulsen färdas genom amygdala, som är den plats i hjärnan där känslor finns. Dvs, minnen utan känslor sållas bort. Då kan man fråga sig varför jag minns onanitillfällena så väl. Var det för att det var förknippat med så mycket lust? Eller med så mycket skam? Tror det senare tyvärr :(

Tre härliga/skamliga onanitillfällen

- Detta är ett relativt tidigt minne, eftersom jag minns att vi hade den röda soffan i vardagsrummet. Den åkte ut när jag var åtta typ. I vardagsrummet hade vi en vit fluffig matta, soffan och ett soffbord med fyrkantiga ben. Det var skapat perfekt för att jag skulle häva mig upp på bordet och gnugga min fiffi mot kanten på benet. Detta var ansträngande för armarna eftersom jag bar hela min tyngd på dem så jag pallade inte hålla på så länge. Minns att jag, så fort jag var ensam hemma (visste alltså redan då att detta beteende är något man döljer) rusade ut i vardagsrummet och gnuggade för glatta livet. Jag fick aldrig orgasm utan njöt bara av själva gnugget.

- Cykelsemester på Bornholm med pappa och lillebror. Vi bodde en natt på ett hotell och till min stora lycka insåg jag att duschen hade en sån där "massagestråle"-inställning. Som att nån i hela världen använder den till något annat än att pleasa sin fluffy liksom? Aja. Minns att jag satt i mörkret på golvet i duschen och bara kom och kom och kom. Jag höll på i timmar! Huden blev skrynklig. Pappa ropade att vi skulle gå en tur i stan men jag ba "nää det är såå skönt att duscha länge när man har cyklat hela dan".

- Något år tidigare. Låg på golvet i badrummet och hade upptäckt att jag om tog på mig själv på ett speciellt sätt (som jag tyvärr har glömt :( snyft) så fick jag nån slags svag orgasm samtidigt det kom vätska. Första gångerna blev jag helt skraj och trodde att jag kissat på mig. Vetgirig som jag var hade jag beslutat mig för att fånga upp den där vätskan och analysera för att se vad det var. Låg därför och myste på golvvärmen med en blå tvålkopp av plast under mitt kön och gnuggade för glatta livet. Det var inte kiss. Hahaha kanske ska ta upp det när kåta killar frågar om jag fått fontänorgasm. Ba "jaaa för 15 år sen då jävlar!"

Ok snälla läsare, säg att jag inte är ensam om att vara ett onanimonster?

Fontänorgasmkramar från Queen Of The Najt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar