2013-10-30

Livskris på Grand

Hej alla

Här kommer ett inlägg från en udda plats. Nämligen ett hotellrum på Grand med utsikt över strömmen. Jaså tänker ni, är det här nån jävla hotellblogg eller? Eller vem tänker så? Aja. Min mama är i stan, vi har ätit mat och varit på opera. Eftersom jag har varit sjuk och hon är tät så bor vi i varsitt rum på Grand. Så skum hon är. Men orka opponera sig. Det är assoft!! Borde sova men vill inte för jag vill insupa all härlig lyx. Har badat och gått runt i tofflor och hållt på. Dock:

Har svår identitetskris. Denna är dock inte patologiskt betingad på något sätt utan med stor säkerhet normal. För fem år sen eller var det var så bestämde jag mig helt plötsligt från ingenstans: jag ska bli doktor. Sen bara körde jag asmycket på det. Var tvungen att läsa in massa på komvux, göra högskoleprov och intervjuer och intelligenstest och sen kom jag in. Vill betona att innan den idén kom till mig hade jag ALDRIG tänkt på att bli läkare utan velat hålla på med politik eller skriva eller nåt teaterrelaterat. Allt det där tryckte jag bort så mycket som jag bara kunde. Men det senaste halvåret har den delen av mig pockat på uppmärksamhet och idag efter operan blev jag helt ställd. Ska jag verkligen på läkare!?!? Alltså seriöst!?!!!!!!!! Hur cp är inte det!?! JAG VET att detta är världens lyxigaste problem men jag känner mig lite fångad här. Asmycket studieskulder och bara några terminer kvar till examen som ger mig ett bra säkert jobb och stadig inkomst. Usch skäms fan när jag skriver detta för det är så bortskämt. 

Men som vanligt plågar tanken på dödsbädden mig. Kommer jag ångra mig när jag ligger där döende i pancreascancer (mycket kort överlevnadstid från när man får diagnosen, lite sent att söka till DI då liksom) att jag inte försökte!? Men brukar alltid tänka så med killar "om jag inte säger att jag är kär i honom kommer jag ångra det på min dödsbädd" och sen har känslorna svalnat en vecka senare. Ahhhhhhhh

I övrigt är allt rätt bra! Denna blogg blir ju mindre och mindre emo. Så jobbigt att starta en emoblogg samma dag som man sätts in på adekvat medicinering.

Good night boosters!
/ QotN 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar