2013-10-25

Laddar upp för kollaps


Hade trots mitt ångstiga meltdown inatt en ganska behaglig dag idag! Skulle träffa min terapeut klockan elva och hastade stressad iväg dit. Ni vet när man tänker ahhhh orka jävla fuckade terapi hela tiden jag har ju inget att säga!!! och så slutar det ändå med att man sitter där och hulkar i nån liten blå fåtölj mittemot sin terra. Gud! I all min emoprakt, dvs tårögd och svartklädd, passerade jag i alla fall snurrdörrarna i sjukhusets entre och gick ut i solljuset. Köpte som vanligt en kaffe och en dammsugare som jag långsamt fikade upp på en bänk. Rökte en cigarett innan jag reste mig upp och hasade vidare ner till busshållplatsen. Resten av dagen spenderade jag på ett kafé tillsammans med en kompis som berättade om de en miljard dejter han varit på senaste veckan. På vägen hem gick jag in på H&M och gjorde slut på alla mina pengar (åttio kronor) på nya lösögonfransar och ett par svarta fingervantar. Jag har nu krypit ner i sängen för att ta igen lite sömn och lyssna på det nya avsnittet av fredagspoden när HELL BREAKS LOOSE ute i trapphuset, en hundjävel skäller oavbrutet och ett hipsteraktigt par håller på att flytta sina ikeamöbler (serie: malm) in i en lägenhet på min våning, någon borrar i väggen någonstans i huset och jag ligger här och KOKAR av ilska som en sur gammal kärring redo för attack. Måste vila om jag ska klara av ännu en prövningarnas sociala fredagskväll utan alkoholen!!! Lord Jesus Christ give me strenght!!!

/WG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar