2013-10-13

Knyter näven *i fickan*

Ikväll: middag med två av ens favoritpersoner. Lagade mat, drack vin, cognac och folle. Hängde med resterande gäster, det vill säga några snubbar som verkligen är snubbar i ordets rädda bemärkelse. T-shirt eller skjorta, jeans eller chinos, keps eller lockig frilla. Mycket härligt. Club mate och cognac, konstig drink som trots allt fyller sin funktion i kombination med några camel activate samt hybris.

Kvällen fortsätter med en promenad till en *klubb*. Hade ej lista men lyckades smita med de som hade. Det pyttelilla livet. Hundrafemtio kronor senare står man där och pruttar i hemlighet på terassen och *minglar* med sju öl i handen. Livet är superhärligt och man har sin bästis bredvid sig. Hon är snygg, jag är snygg, alla andra är fula som stryk men det är väl okej. Träffar en gammal bekant. Han har figurerat i utkanten av umgänget sedan jag var typ sjutton år och alltid varit lika stjärtig. Den typen av tönt som säger "Där är du, spindeln i nätet!"... För att beskriva graden av stjärtighet måste jag beskriva hans utseende. Vit man mellan tjugofem och trettio, blond nästan vithårig, vindögd, lite keff hy, axellångt lockigt hår. Smal som en gammal slackande tvättlina med nån förkärlek för byxor med låg hipsteraktig gren typ gammal nerskiten nakknabyxa eller whatevz. Mitt i tumultet säger han med sin nasala stämma:

"Hej det var längesen, oj du ser lite... full ut???" 

Ja full var jag förstås, men jag är tillräckligt proffsig på fylla för att inte se jävligt full ut. Och eftersom man är uppfostrad att vara trevlig mot fölk generellt säger jag inget utan höjer ett ögonbryn och höjer min öl till en trött skål. Typisk ful snubbe som har läst boken the game eller vad the heck den heter. Nu ska jag lägga till att denna prutt senast vi såg langade denna reprik: "Oj vad smala ögonbryn du har, de ser lite... kickersaktiga ut?". Tanke: Är han sugen på stryk eller?

Man ba: "Hej oj ditt hår ser ut som könshår, vad har du gjort???"

Nu ska jag sova.
/WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar