2013-10-30

Kattboet


Åhh snark alltså seriöst hur kan man ha insomni både nattetid och dagtid? Gulligt ord: nattetid. Låg i den enorma sängen på Grand igår och lyssnade på den ena dokumentären efter den andra. Somnar absolut bäst till rån (måste va svenska orkar inte nån som snackar english) eller bedrägerier. Igår lyssnade jag på Konstkuppen vilket blev lite läskigt för det var ju på Nationalmuseum typ ett stenkast från Grand. Haha stenkast så otroligt kul uttryck. Vad är det för sten och vem kastade? Vem vare som kasta!?!? Nä lol orka skämta om "skogsturken" eller vad han kallas känns så intelligensbefriat. Jaja kunde inte somna igår natt iaf. OBS vill också berätta för er om ett roligt sms-skämt jag drog igår. En av de boende i mitt hus messade "lånar lite plats i din frys, broccoli" och jag ba "varför kallar du mig broccoli?" haha om inte det var kul så säg! 

Jaja messade Werkin Girl iaf som var vaken som tur var. Alltid vaken på absurda tider man undrar vad hon gör det lilla livet. Sen gjorde jag en grej som jag gjorde när jag var liten för att somna: tog massa kuddar (typ åtta stycken så överdrivet) och la dem i en ring omkring mig och så låtsades jag att jag var en katt och att det var mitt kattbo (?) och att jag sov där. Men när jag var liten så låtsades jag alltid att jag var kattmamma och kramade en kudde som var min kattunge men nu kändes det som ett jättejobbigt åtagande. Började tänka svinmycket på det för jag orkade inte va kattmamma men ville inte heller att jag var kattunge för orka med nån jobbig mamma som ligger där och jamar och är orolig. Så började jag tänka att jag kanske skulle kunna va kattstorasyster och krama min kattlillebror men det kändes också sorgligt för min bror har blivit så stor och jag med och allt är sorgligt för vi blir äldre och äldre och barn blir vuxna och börjar knarka och sen dör alla. Nånstans där somnade jag väl.

Nu: försöker ta igen förlorad sovtid men kan för fan inte sova nu heller! Åh så trött på mig själv 

Adios/ QotN 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar