2013-10-04

Inte tappa fejset

Då och då genomgår jag underliga perioder av massiv utseendefixering kombinerat med en vilja att isolera mig och ruttna/dö. Det naturliga under dessa perioder är förstås att vända mig till youtube för att få min dagliga dos ytlighet, och det var under just en sådan period jag upptäckte den brittiska makeupartisten Lisa Eldridges youtubekanal. Hon är proffsig och sympatisk och ser dessutom sjukt snäll ut. Det är alltså nu vi kommer fram till poängen. Varför ska ni intressera er för detta? Jo, hon har en video som handskas med hur man ska göra med sitt fejs när man ska träffa exet efter att förhållandet kraschat. Det är inte intressant för oss. Däremot kan vi väl enas om att det är praktiskt att få tips, knep och trix att lappa ihop ansiktet efter att man legat hemma i några dagar och gråtrunkat med en halv Japp i munnen, redo att kasta in livshanduken? Videon är lite töntig, men förmedlar många goda sminkbaserade visdomar.



Okej? Okej. Det var dagens hoplappningstips.

/WERKIN' GIRL

1 kommentar:

  1. Men gud vilken vacker kvinna! Hon behöver inget smink alls, men bra tips!

    SvaraRadera