2013-10-09

Hur man hanterar sin bästis killes bästis


Signaturen "Emma" frågar:
Hallåååå nu får nu hjälpa mig också! (älskar er och allt sånt förresten <3 <3 <3). Hur som helst, jag träffade en kille på en fest i augusti. Han är typ bästis med min bästis kille och det hade ju varit sååå perfekt om vi blev ihop osv. Det slutade iaf med att vi gick hem ihop, låg, hade trevligt, käkade frukost ihop och hela grejen. Fett schyst kille, välhängd, trevlig osv. Lite udda sådär men vafan typ. Vi bytte dock inte nummer och jag kände mest äh, skitsamma, vi umgås ju ändå i samma kretsar så vill han nåt så är det ju rätt lugnt. Så jag låg lågt och hade typ släppt honom tills han addade mig på facebook för typ... 2-3 veckor sedan. Då tog vi ju upp kontakten igen och bestämde träff hos mig förra helgen. Vi kollade på film, myyyyyyste, knullade, osv. Frukost en gång till och sådär. Då kände jag ändå att han måste tycka okej-mycket om mig och det kändes liksom helt okej för mig. Hörde inte av mig mer under veckan men slog till i lördags kväll (jaaaa jag var ledig en lördagkväll, nej jag har inget liv) för jag visste att han hade varit ute med några från sitt jobb på fredagen och att han förmodligen skulle vara lite seg och typ liggsugen. Så jag skrev typ "hej hur är det? vill du hänga?" han ba "tja.. är sjukt bakfull så blir nog en kväll hemma på soffan" och jag ba "heheh okej". Och det var allt. Känner mig så himla bortgjord och naiv och jobbig och äcklig och trög. Ska jag köra silent treatment tills han hör av sig eller ska jag bara spela cool och höra av mig igen om typ två veckor som om inget har hänt? Finns det någon chans att han vill veta av mig eller är jag bara patetisk liksom? Pussssss på er!!


EmoBoost svarar:
Hej Emma! En gång försökte jag också snärja min bästis killes bästis. Det lyckades bra. Efter ett par månader tröttnade vi på varandra simultant och nu är vi skitbra kompisar istället... Sidospår.

Nu till ditt dilemma. Jag tycker att det låter som att ni har haft superhärligt häng! Avslappnat, roligt, skönt och allt sånt. Det låter på hur du beskriver situationen som att du INTE har något att noja över. Gör inte det! Alltså om det hade varit jag hade jag dock inte kunnat hålla mig från att istället för att ba "hehe okej" skriva "jaså, jag som hade hoppats på ett ligg! ha så mysigt i soffan :)" typ. Men sånt beror ju helt på hur jargongen och kemin är och så vidare. Nå, eftersom att du inte har något att skämmas för tycker jag inte att du ska oroa dig. He will come around. Vissa killar blir så nervösa av att man har haft hela två toppendejter (de tror att man vill föda deras barn och allt det där) så att de plötsligt retirerar. Med detta i beaktning föreslår jag att du sätter en tidsfrist på honom. Under tiden hinner du relaxa och känna efter hur du känner för framtida häng med killen i fråga, och han hinner längta efter dig alt. komma över eventuella skräckkänslor för att detta faktiskt skulle kunna bli något osv.

Om han inte hört av sig efter en vecka, två veckor eller vad du nu bestämmer har gått tar du ett beslut. Är han fortfarande intressant trots att han ej hört av sig? Om han är det - lägg in en nådastöt. Inget bullshit. Skriv vad du vill. Typ "Jag vill träffa dig och hänga/ligga/åka karusell imorn kväll, vad sägs?". Han kommer att nappa om det är läge. Om det inte är läge - move on. 

Kram och emoboosting
/WERKIN' GIRL och QotN

Ps. Detta är lite the blind leading the blind. Vi är lika stora fuckups som du på relationer. Däremot har vi mycket åsikter för att inte tala om känslor. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar