2013-10-22

Gnäll om mascara

Jag har aldrig hittat en mascara som jag tycker är speciellt wowaktig. Och det stör mig så sjukt mycket för mascarareklam är alltid så jävla full on! Jag tycker att de är för rinniga, för torra, för stor borste, för liten och spretig borste, ögonfransarna blir långa men ser ut som knaggliga äckliga spindelben, eller så blir de täta men korta och knubbiga. Eller så är de bra men smetar och kladdar av efter en timme.

Och nej jag är ingen idiot, jag har på senare år provat massor med mascaror. Och ja, jag är medveten om att det finns en massa olika tekniker att applicera mascaran på. Och ja, jag har provat alla applikationsknep. För att nämna några av de senaste mascarorna jag testat:

- Lancome hypnose (bra men inte tillräckligt för att försvara priset)
- Lancome hypnose doll eyes (också bra men knepig för oss med små korta strån pga stor borste - som dock är bra pga smal i ena änden! men ändå. Torr konsistens som gör att man kan bygga flera lager utan klumpar och skit. Mkt sexy denna mascara)
- Senasai by Kanebo 38c (LOVE att den sitter så bra hela dagen och är lätt att tvätta av men den är noll % wow. Pålitlig men dyr)
- L'oreal Telescopic (fy fan liten ful cp borste urk)
- Clinique High Impact (smetar och kletar över hela fejset och känns mest... tam. Mammig??? Den är lätt att få på snyggt men liksom vad gör det när allt hamnat under ögat efter en timme. Nänä tråkclinique som vanligt typ)
- Maybelline Illegal Length (bra borste med gummipiggar, billig, inte wow men separerande och bra och svart svart svart i färgen)

Ja ni hör ju jag är trött och matt och det är dyrt att testa sig fram. Den jag gillat bäst av ovanstående har nog varit maybillinemascaran eller hypnose doll eyes. Nästa gång jag tjackar en ny, vilket förhoppningsvis är snart, ska jag köpa den där storsäljaren från benefit. Preferably ska den vara vattenfast, är trött på smet och klet nu. Har ni några andra tips får ni gärna höra av er. Tills dess förlitar jag mig på lösfransar för att bli lycklig och långfransad.

Arga hälsningar,
/WERKIN' GIRL

4 kommentarer:

  1. Min favvo är Masterpiece Max från Max Factor! Har dock hört mycket bra om deras nya med rosa förpackning och böjd borste, så den kanske kan vara värd ett försök också. Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Emma! Max Factor false lash effekt har jag hört en del bra om också. Kanske är max factor svaret på gåtan, who knows? Har du provat den vattenfasta varianten av masterpiece förresten?

      Kram /WG

      Radera
    2. Nepp, har inte testat den vattenfasta! Har dock testat den lila varianten av false lash effect, som tydligen ska vara någon form av boost av den vanliga, och tyckte väl att den var helt okej. Borsten är liksom rätt tjock så jag upplever att den kladdar för mycket, särskilt på underfransarna. Den rosa jag snackade om förut hette visst clump defy såg jag nu när jag googlade!

      Radera
  2. mina bästa har alla varit isadoras och loreals (men då sistnämda är ett ont företag och jag planerar att go eco så är de byebye men ja menar om du careface så tipsar jag om isadora). /h

    SvaraRadera