2013-10-22

Fashion

Vilket mysigt höstrusk! Nä skoja, vem bryr sig? Ligger i min säng med känslan av att jag lurat nån. Undrar vem? Och hur skulle jag kunna ha gjort det? Får rätt ofta den känslan i skolsammanhang. Ibland blir jag helt chockad och paff över att jag pluggar den utbildningen jag gör. Ba "vänta lite nu, var det inte scenograf jag ville bli?" när jag sitter där och engagerat babblar med nån naturnörd om ALAT/ASAT-kvoten (ni kan ju googla om ni bryr er). Aja nu har jag tagit så jävla mycket studielån att det får bli detta.

Tänkte bjuda på lite fashion-inspiration: förresten, är det inte ett tecken på att man mår rätt bra? Att man blir inspirerad alltså. 


Jag älskar Bron! Det är på riktigt veckans höjdpunkt (nåja nu när man inte super å ligger runt längre (parentes i parentes: nåja, det var ju max tre veckor sen men känns som oceaner av tid) så får man glädjas åt det lilla) inte minst på grund av Saga Noréns hårda och iskalla stil. Nej iskall är fel ord. Hård och respektingivande. Minns när Werkin Girl och jag satt på hennes balkong i somras å rökte och babblade om våra själsliv i vanlig ordning. Vi kom av nån rosésnurrig anledning in på att vi var tvungna att skaffa oss förebilder för att motivera oss att ja.. typ inte cutta av våra händer utan bli strong independent women igen. Vi enades om att Katniss Everdeen var en lämplig förebild.


Hård, fylld av kraft, logisk, praktisk, målinriktad och med mycket muskler. Istället för seg, blödig, svag och intresserad av typ.. rouge. Bra målbild tyckte vi. Vi började även diskutera huruvida vi skulle klarat oss i Hungerspelen och det roliga var att Werkin Gals brorsa tog detta på största allvar och ba "ni inser väl att ni kommer ställas inför utmaningar och situationer ni aldrig hade kunnat föreställa er?" hehehe 

Aja. Katniss' stil är kanske lite väl extrem (svårburen accessoar: pilbåge) men man kan noga säga att Saga Norén är en modern variant av Katniss, både fashionmässigt och till karaktären. Åh blir helt uppspelt när jag tänker på na: 


För att få looken: perfekt hud är a och o. Mycket shading för att få till skarpa och analytiska drag men inget jävla glitter eller rouge! Hon kör ju lite less is more vilket inte riktigt är min grej men emellanåt så.


Och kläderna. Army fast inte på ett obehagligt army-sätt. Mer FBI-agent på träningsläger i Irak korsat med kvinnlig stallchef med oljerock och gummistövlar korsat med en sån look som alla modebloggare älskar (som jag egentligen tycker är asbull) dvs modeller fritidsstil. Det är Saga Norén. Nyckelplagg: nån slags militärrock samt SKINNBYXOR!!! Var hittar man!?! Ja, det måste va äkta skinn. Tror ni jag är nån jävla djurrättsaktivist bara för att jag varit deprimerad eller?

XOXO 
Queen Of The Najt

1 kommentar:

  1. Ett till fashiontips i samma stuk: Olivia Dunham i Fringe, underbar serie det också

    SvaraRadera