2013-10-07

Ett ointressant dagboksinlägg

Hej allihopa och snark

Vilken tråkig jävla dag. Jag kommer nu att beskriva denna dag i kronologisk ordning. Vissa av er kanske tycker att det är trist men jag tycker att det är det absolut bästa sättet att förstå världen. Orka de som ba "vi tar det viktigaste först!!" nej nej det kommer i den ordning det kommer.

Måste dock börja redan igår kväll. Låg i Werkin' Girls soffa och försökte visualisera hur det skulle vara att ligga med olika killar genom att hålla mobilen med en bild på deras fejs och sen guppa den framför mitt om ni fattar. Gav faktiskt en oväntat bra uppfattning om hur ligget skulle va. Gupp gupp. I alla fall. Började tänka lite på min menstruationscykel som jag har noll koll på. Eller okej, har typ en uppfattning om när jag inte borde ha oskyddat sex men annars inte. Mha smskonversationer kunde jag lista ut ungefär när jag hade mens senast och sen var det bara att glo i liggkalendern och javisst! jag hade haft oskyddat sex när jag hade ägglossning (om jag nu hade det, har säkert inte ägglossning så mycket risky sex jag haft utan att bli preggo). Detta gjorde mig lite stressad, speciellt eftersom jag vet att fadern till det eventuella barnet är en lurig typ som svarar på typ var sjätte sms.

Aja. Gick hem, sov, och vaknade fyra timmar senare än planerat. Tack vare timmar i terapi fick jag inte grav ångest utan vilade en halvtimme till. Då började jag tänka på bejbin som ska födas om nio månader. Detta skulle kanske innebära att jag fick tvinga papa att ta sitt ansvar, vi kanske kunde bli kära och flytta ihop. Jag skulle bli vuxen och älskad och allt skulle lösa sig. Fick en enorm kraft av tanken på bejbin. Började fundera på studieuppehåll, hur jag skulle jobba ihop lite kapital att köpa bebikläder för, tänkte lite på vad jag egentligen får äta och hur jag ska träna för att mina magmuskler inte skulle dela på sig.

Åkte till min skrubb men på vägen köpte jag ett graviditetstest. Detta smusslade jag sedan med in på toaletten, kissade i en liten mugg och doppade provet. Smusslade sedan provet tillbaka till min skrubb och såg hur det långsamt blev *trumvirvel* negativt. I mig kände jag typ... besvikelse? Lättnad? Sorg? Jag vet inte. Faktiskt.

Därefter använde jag dock en del av bejbikraften att göra saker jag skjutit upp i månader. Det kändes bra. Sen var jag och spelade teater. Vilken vedervärdig grupp vi var idag. Herregud. Allt var dåligt. Men vi gjorde en rolig övning: tre personer på "scen" som improviserar. En måste hela tiden stå, en sitta och en ligga ner. Det var väldigt skoj.

Gick hem, åt pasta, lade mig i sängen och tråkade loss i säkert två timmar. Vad är kul egentligen? Inget typ. Teatern trodde jag var det roligaste i mitt liv men det var inte särskilt skoj. Tips mottages tacksamt på saker som är kul. OBS vill ha tips om en annan grej!!! SÅG NI BRON IGÅR!!!??? Herregud alltså!! Såg tillsammans med Werkin Girl som verkligen var sämsta sällskapet. Försökte få med henne på noterna genom att flämta högt vid spännande partier och slå på hennes vad men hon satt bara där och fibblade med sin mobil. Det jag vill vet nu: finns det nåt annat jag kan se på som är som bron? Som finns på netflix helst.

Aja det var allt från lilla mig idag. Kramar QotN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar