2013-10-03

En vanlig dag i en bokaffär

Jaha hej alla. Ni kan väl gissa varifrån jag bloggar? Just det, sängen.

Åkte tunnelbana hem från skrubben innan idag och var helt upptagen av tanken på att träna. Fördelarna med att gå på gymmet är hur många som helst. Orkar inte ens dra dom. Däremot fanns det några hinder 1) skaket. Jag var mycket mycket skakig och det var skitläskigt att gå ner för trappor och dylikt. Kändes så farligt att gå och träna. Tänk om jag skulle råka skaka iväg en hantel och helt plötsligt står jag åtalad för vållande till annans död eller våld mot tjänsteman (om jag råkar träffa en polis) och då tar livet en otrevlig oväntad vändning. 2) syftet med att vara på gymmet är förutom att spana på killar *skoja* också att "få upp pulsen". Dessvärre kan min kropp reagera lite cp på detta stimuli. Den tror att höjd puls betyder BALLA UR!!!! och vips står man där med nån äcklig panikångest helt svettig och blottad. Förra gången jag besökte gymmet i hopp om att bli lite mer tonad slutade jag med att jag låg på golvet på Friskistoaletten och ba "fortsätt andas fortsätta andas". Var rädd för att detta skulle ske.

Yr av beslutsånget ramlade jag av tåget och irrade runt lite inne på en blombutik innan jag fattade ett beslut: jag skulle gå och köpa en bok jag fått tips om och sen gå hem och läsa den. Med raska steg skakar jag mot Bokia och frågar efter Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson. Orkade inte leta. Bokkillen meddelar att den tyvärr är slut men kommer in imorron. 

Jag har svårt att beskriva vad som hände här men jag blev helt tom och kall av besvikelse. I ren frustration söker jag mig mot pockethyllan. Glor på böcker. Tar upp dem och ställer tillbaka bok efter bok fylld med förakt. Känns som mänskligheten blottar sig för mig på ett otäckt och oönskvärt sätt. Ser nån jävla killbok av Bret Easton Ellis och somnar nästan av tristess. Ser nån äcklig jävla bok som heter typ "underkastelse - en sexuell biografi" och vill dö av skam. Ett äckligt klistermärke "om du gillade 50 nyanser av honom kommer du älska denna!". En riktigt ruggig kund i min ålder går förbi och babblar i en äcklig telefon "mjämjämjä hon sa att hon önskade sig pengar och jag ba näääääj vad önskar du dig för SAK och hon ba böcker jag ba va läser du då hon ba fantasty och visst hon ser kanske alla filmer men det är bättre med böcker för det är mer DETALJER" jag blir helt yr av förakt. Ramlar in i deckarhyllan och hata alla äckliga titlar och alla äckliga äckel som skriver snuskiga fula deckare. Vänder mig om och som i slow motion får jag syn på "Dandy" av han vidriga idoljurymannen. Söker mig bort mot de senare bokstäverna i alfabetet, konfronteras med otäcka snuskiga män som skriver massa ointressanta saker som ingen vill läsa ändå!!! Ser några läbbiga innehållslösa barndomsskildringar, kokar av ilska. Nån jävla kärleksbok. 1500 böcker av jonathan safran foer som man tror är bra men som bara är skit skit skit rakt igenom. och så paul auster. överallt där jag ser bara auster auster auster auster. och så nån jävla bokjävel av per hagman. Mitt hjärta hamrar och jag inser att inget av detta spelar nån roll, alla människor är idioter, hela mänskligheten är äcklig och vidrig och ingen kommer nånsin att kunna skriva nåt bra för allt är bara värdelöst skit ändå. Rafsar åt mig två pretentiösa böcker, köper dem, rusar till bolaget och köper två futtiga öl, åker hem, lägger mig i sängen och här är jag nu. Adios

/QotN 

2 kommentarer:

  1. Be att få Inderal utskrivit av din läkare nästa gång du är där så slipper du skaka och få hjärtklappning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det suger verkligen. Men dock: är det något att ta vid behov eller kontinuerligt? Om vid behov, hur lång är anslagstiden? Har mycket lågt blodtryck som det är, 90 mmHg i systoliskt innan beh med venlafaxin.. Nu kanske 110.. Skakar hellre än svimmar.. Eller? Har du nån erfarenhet? Kram QotN

      Radera