2013-10-16

En okaraktäristisk hyllning

Varför skriver dom bara om deppiga saker!!! tänker du. Varför kan dom inte skriva om saker som får en att må bra istället!!!

Svar: Det här är inte en blogg om att må bra, det är en blogg om att må dåligt!

That being said tänkte jag nu ta mig friheten att frångå ämnet. Jag tänkte göra en hyllning! Nu kommer den: Hösten. Hösten gör mig så lycklig! Upplivad! Jag har noterat att lyckliga människor verkar bli deppiga över hösten. Sommaren dör, etc. Allt blir brunt och kallt, det regnar och solbrännan försvinner. Tillbaka till skola och jobb och den pissiga svennevardagen efter att ha spenderat senaste månaderna med att balla ur på stockholmsveckan i Visby, shotta tequila ur nån snygg tjejs navel, ligga på en klippa och gråta över hur vackert livet är just NUNUNU och så vidare i all oändlighet. Nej vet ni vad, min sommar sög. Jag var full hela tiden och hade inga pengar, sedan i mitten av augusti lades jag in på psyket lite lagom till att skolan skulle börja. Det var inte alls kul eller härligt eller ens dekadent (inte på det där lyxiga softa sättet i alla fall).

Nu är hösten här och det har blivit lite kallare vilket A) betyder att man inte svettas så satans mycket längre och B) betyder att man kan börja klä sig som en normal person, eller snarare ett normalt emo. Fler saker som är bra med hösten är att vädret inte är så fint, och som säkerligen många av er läsare kan skriva under på kan vackert väder få den lätt deprimerade att börja luta mer åt det självmordsbenägna hållet. Inget glättigt skit, nej nu är det höst och då kan man sitta inne utan att bli påmind om hur underbart det är där ute, i den där världen som du tvingats välja bort. Fler saker då! Jo! Nu är det höst och på hösten kan man äntligen bli lite produktiv. Om du till exempel som jag har en fallenhet för det kreativa är det perfekt läge att dra igång ett nytt projekt. Stäng in dig i din kreativa håla och jobba jobba jobba tills du inte orkar mer och måste gå och fixa en skål snabbnudlar. Och så en sista grej: Sminket. Äntligen har solbrännan försvunnit och man kan sminka sig normalt igen. Det uppstår alltid en lätt identitetskris när jag får den där "gyllene" huden, jag vet inte alls hur jag ska förhålla mig till den utan att bli helt galen och börja klä mig i pasteller och sminka mig med massa bronzer och korallfärgat läppglans. Äntligen tillbaka till det bleka fejsets vardag: Massa concealer, lite "friskt" rouge och kajalpenna. Aaaahhh!!!

Nu får det räcka, jag blir alldeles matt av allt hyllande. Kommer ni på fler grejer får ni gärna fylla på i kommentarerna.

/WERKIN' GIRL

1 kommentar:

  1. Tack för att ni finns er blogg är mitt livs ljus just nu!!! mitt tips: stänga in sig i badrummet och bada. kanske inte så orginellt men jävligt bra. kram

    SvaraRadera