2013-10-15

En dag i vårdens tecken

Blir alltid lika paff när läkare och annat vårdfölk smsar en från sitt mobilnummer?! Imorse vaknade jag av detta meddelande. Jag har aldrig träffat just denna läkare förut och blev alldeles yr i bollen av allt ändrande. Tror han att jag inte har något liv eller? Det har han rätt i för det har jag inte. Men jag hade i alla fall en sak jag skulle göra idag förutom att gå till beroendemottagningen, och det var att hjälpa EmoBoosts andra skribent, nämligen stackars QotN, hem från sjukhuset. Detta misslyckades till en början då jag försov mig och hon fick sitta och vänta i sjukhusentren, men det ordnade sig fint ändå. Jaja mer om dagens sjukhusbesök en annan gång. Det gjorde mig så nedslagen att jag nästan började grina på vägen hem. Som tur är lättades stämningen upp en smula av att gubben i korvmojen råkade fråga "Vill du ha senap eller ketchup på???" när jag köpte en burk coca cola. Ha. Gick hem och åt cirka tolv mackor, smörjde in fejset med olika serum och kollade på sminktutorials på youtube. Nu känns det lite bättre.


Emokramar,
/WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar