2013-10-29

EmoBoost Svarar #3: Ålder och utbildning/jobb


K frågar:
hur gamla e ni???

Ella frågar:
Hur gamla e ni? Vad pluggar ni/jobbar med (inte exakt kanske men typ ämne/ program/ bransch)? Puss!

Werkin' Girl svarar:
Jag är född nittio. Alltså är jag nu tjugotre år. Senaste två åren har jag gått på konstskola och sysslar mest med måleri och videoverk. Just nu finns dock kraften liksom inte riktigt, så det är segt. När det blir så stannar kreativiteten upp och jag vänder mig inåt istället för utåt, vilket mjaeeeh ibland kan vara en bra sak. Då dyker det upp märkligt sammansatta minnesfragment på duken i stället för samhällskommentarer eller något annat bull som man kan få för sig. Förut jobbade jag extra i en vikariepool för butikspersonal men jag slutade (på ett ganska osmidigt sätt: slutade svara i telefon när de ringde hehe) med det i somras för jag hade så mycket ångest att jag kräktes innan varje jobbpass ahhhh hur sjukt... så nu är jag fattigare och ångestkräks mindre och har mer tid att ligga och vältra i sängen i stället/gå runt i butiken jag jobbade i förr och kleta i krämrouge etc. Förr i tiden jobbade jag på ett kontor i nästan två år, ett jobb som jag hatade så jävla mycket, men det får bli en annan historia. Annars har jag jöbbat lite extra i olika butiker och sålt kläder och doftljus och annat som kan attrahera kvinnor som bor i villa och är 35+, i alla fall enligt min dåvarande chef.

Queen of the Night svarar:
Fyller 24 om några veckor. Jag pluggar medicin och har tillryggalagt en ansenlig del av utbildningen (kan man säga tillryggalägga om tid eller gäller det bara för sträckor? Kul grej: på komvux hade vi en lärare som tyckte det var så kul med utländska studenter. Han brukade stanna upp undervisningen i fysik för att försäkra sig om att alla kände till alla ord. En gång använde han orden "tillryggalägga" och "ägg" i samma mening, hejdade sig och vände sig ut mot klassen och ba "vet alla vad ett ÄGG är?!" så konstigt prioriterat). Trivs oftast bra med det, gillar att lära mig grejer och så vidare. Men ni vet, har på senare tid fått nån kriskänsla av att jag egentligen borde hålla på med nåt helt annat. Aja. På somrarna har jag jobbat inom hemtjänsten och på olika vårdboenden, har en tid jobbat som städare och som ombudsman typ? Så längesen och så skumt.

Nu vet ni mer om oss. Det känns konstigt. Förvalta informationen väl tack.
Kram /Emoboost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar