2013-10-28

EmoBoost Svarar #2: Förlora oskulden


Anonym frågar:
Hallå emoboostgurus! Älskar er blogg! Jag undrar: när förlorade ni oskulden och hur var det? Puss!!

Werkin' Girl svarar:
En liten promenad ner för minnenas allé minsann! Ja nu ska ni få höra. Jag gick i åttan när jag förlorade oskulden. Fy fan vad jag hatar det där uttrycket förresten, förlora oskulden, asså min oskyldighet var väl försvunnen någonstans långt borta i horisonten långt innan det.. låt oss omformulera: Jag gick i åttan första gången någons kön var i kontakt med mitt kön. Då var jag alltså fjorton år. Men för att berätta om detta måste vi backa bandet en smula.

När jag var tretton år började jag på en filmkurs som stockholms filmfestival annordnade. Varje lördag den vintern masade jag mig alltså iväg till en liten lokal på skeppsholmen för att lära mig nya saker om typ manusförfattande och vad point of no return betyder hehe. Där på kursen kom jag i kontakt med lite andra figurer än vad jag var van att träffa i min torftiga vardag i den stockholmförort jag bodde i. Det fanns en bonnierunge där, det fanns en enormt pretentiös pojk med polotröja och långsmala pianohänder, en bister liten kille med armarna i kors vars regissörfarsa mot hans vilja anmält honom till kursen, en lång skranglig typ i svart läderrock som jag hånglade med i min systers säng vid ett senare tillfälle och som när jag sa att jag inte ville knulla frågade om det var av religiösa skäl. HAHA man ba nej jag är tretton år gammal ditt freak. Jaja nevermind, det fanns en långhårig lite nördig kille i duffel där också. Vi pratade inte så mycket med varandra under kursens gång, men vid sista kurstillfället hörde jag honom och en annan grabb prata om att de skulle ses under våren och göra ett filmprojekt. KUL tänkte jag och hoppade helt framfusigt upp ur min stol, skrev ner mitt hemnummer (nej jag hade ingen mobiltelefon) på en lapp och sa att de kunde ringa mig om de skulle göra något av den där planen. 

Tiden gick och inget hände. Men en vacker dag så ringde den långhårige från kursen. Han ville ses och fika. KUL tänkte jag igen och några dagar senare sågs vi. Jag köpte en bulle och en cola där på kafeet och var så nervös att jag knappt klarade av att svälja så jag gav bort bullen till honom. En tid senare bjöd han hem mig på ett filmhäng hemma i hans radhus i en förort på andra sidan stan, det skulle bli några polare till honom och så jag. Han mötte mig vid stationen och förklarade att tyvärr hade alla de andra bangat så det skulle bara bli vi två. HAHA så roligt... vi gick hem till honom, åt nån äcklig wok och kollade på en film. Jag minns att jag gick före in i rummet o satte mig I FÅTÖLJEN istället för i soffan. Så kul. Vi satt där, han i soffan och jag i fåtöljen, och kollade på a clockwork orange och åt chips. Säkert inte alls vad han hade hoppats på. Efter filmen gick vi upp på hans blåmålade pojkrum och hånglade i sängen i vad som kändes som timmar. Sen kom min oroliga mamma och hämtade mig med bilen vilket förstås var oerhört genant. Jag kom hem och var helt våt i trosorna och helt chockad. Jag var kär.

Vi träffades då och då under ett halvårs tid efter det och "kollade på film" dvs låg och hånglade och torrjuckade mot varandra i skenet av nån lavalampa. I slutet på sommaren mellan åttan och nian bjöd han in mig på kräftskiva. Jag var en liten fjortis och de andra som var där var alla över arton. Vi åt kräftor och drack jättemycket snaps. Jag blev skitfull. Bestämde mig för att det var smartast att hålla så tyst som möjligt för att inte avslöja min promillehalt, det fungerade nog ganska bra. Medan de andra härjade som bäst i vardagsrummet smög jag in på toaletten och kräktes. Sköljde omsorgsfullt munnen efteråt och gick tillbaka till de andra. Det var den kvällen jag knullade första gången. Ungefär så här minns jag det: Jag var skitfull men kåt, vi hånglade (haha att jag nyss hade kräkts.. lol) och sedan helt enligt sin vanliga rutin pullade han mig på ett ganska taffligt och hårdhänt sätt medan jag på ett ganska förvirrat och tafatt sätt runkade av honom. Sen hade vi sex. Jag låg underst. Jag minns att jag tänkte att han höll på oväntat länge och att jag tittade upp i taket och försökte sätta ord på färgen. Det gjorde inte ont, det var inte jätteskönt, jag var rätt kåt och jag ångrade det inte efteråt. Det var typ skönt att få det överstökat.

Morgonen efter duschade jag i hans föräldrars badrum och på vägen till pendeltåget lyssnade jag på every step you take med Puff Daddy (HAHA) och fortfarande varje gång jag hör den låten kommer jag ihåg hur det kändes att gå den där vägen från hans radhus ner till centrum, bakfull och med en konstig värk i hjärtat som jag tror var en slags sorg. Vi hade inte använt kondom och dagen efter gick jag till ungdomsmottagningen och fick ett dagen efter piller. Den där värken i hjärtat jag hade känt visade sig vara befogad, för vi träffades en gång till efter det, sen sågs vi aldrig mer igen.

Queen of the Najt svarar:
Usch detta kommer vara ansträngande att skriva. Inte för att det var jobbigt att ha sex första gången, men han som jag hade det med dog för två år sen. Det är så vidrigt och jag kan fortfarande inte på ett känslomässigt plan begripa att han är borta. Det jobbiga är också att jag har rätt så dåligt minne från den tiden i mitt liv, minns i princip bara fragment här och där. I vanliga fall kan man ju hjälpas åt att minnas men nu är han borta så nu får jag minnas alla de där sakerna själv och det är fan outhärdligt. När han dog kom det tillbaka massa minnen till mig märkligt nog, men nu har de flesta bleknat bort. Oskuldsminnet har jag dock kvar.

Såhär va: Vi blev tillsammans i ettan på gymnasiet. Jag tyckte att han var helt underbar. Han brukade ha långärmade randiga tröjor och en tisha över. Aldrig jacka utan 15 lager med olika hoodies. Gröna ögon och en stor tova till hår som han hade massa vax i. Hade jag känt doften av det vaxet idag, 8 år senare, hade jag direkt kunnat identifiera det. I alla fall. Vi var på g i en evighet (tre veckor max hehe) innan vi blev ihop och det var fruktansvärt oskyldigt. Vi sov alltså ihop en hel natt en gång utan att kyssa varandra! Hur sjukt är inte det! Sen började vi dock med lite avancerad petting. Min mor var borta i veckorna så vi var hemma hos mig och pettade som om det inte fanns någon morgondag. Jag var så fruktansvärt kär i honom och så FRUKTANSVÄRT kåt. Tänk att vi bara hånglade och hånglade. Ibland var jeans helt blöta efter hånglande, jag hade så välutvecklade körtlar i underlivet redan då. Men jag kände att jag ville mycket mer än han. Det var liksom alltid han som satte stopp när jag hintade om att det var dags för penetration. Eftersom jag var en ung quinny som liksom alla unga quinnys lever med slamphotet över sig så var detta något jag kände mycket skam för. Att jag ville mer än han. Jag tror att jag frågade honom nån gång och då sa han att han "ville vara oskuld" typ vilket jag tyckte vad skumt som fan. Jag ville ju bara bli av med den!! Men han hade mycket konstiga idéer för sig. Bland annat sa han aldrig hejdå när vi pratade i telefon utan slängde bara på luren för att "hans liv skulle vara mer filmiskt" man ba halloj jag var mitt i en mening?

I alla fall. Vi låg hemma i sängen hos min mamma och hånglade. Jag hade på mig min "sexiga" bh, en mörkturkos spetsgrej från hm. Fan den var ändå rätt snygg ändå nu när jag tänker efter. Plagg efter plagg åkte av vilket inte var ovanligt. Men när vi började närma oss kön mot kön så var han inte lika avogt inställd som tidigare. Sen hoppsan så bara gled den in! Oj! Vilken skum känsla! Det gjorde inte ont, det var ganska skönt men skilde sig inte särskilt mycket från alla hångelgånger. Pågick i säg tio femton minuter, han kom i mig utan kondom, sen var det slut. Vi pussades lite men han verkade konstig och dyster och mumlade något om att han tänkte hålla sig. Orkade inte bry mig om detta utan sprang in i badrummet och kollade mig i spegeln. Jag hade nämligen läst en ungdomsbok där mamman till huvudkaraktären kunde se att hennes precious daughter precis hade förlorat oskulden eftersom man får en speciell glans i ögonen då. HAHA LOL!!!!! Tyckte mig se en glans faktiskt och när jag stod där och glodde på mig själv tänkte jag "Nu är jag kvinna". Åh lilla Queen of the Najt... Sen gick vi ut i köket och gjorde matteläxan. Vi var lite blyga och tittade golligt på varandra. Så fint minne ändå. Så jävla otäckt att jag sex år senare kastade en blomma på hans kista i graven. Usch jag kan inte begripa det. Måste gråta lite :(

Med vänliga o-oskuldshälsningar, Werkin Girl och Queen Of The Najt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar