2013-10-06

EmoBoost Sågar: Sociala medier

Jag och QotN blir vansinnigt glada när ni läsare kommenterar. Vi är överhuvudtaget alldeles till oss i trasorna och i chock över det fina gensvaret som den här bloggen genererat. Det verkar finnas ett enormt behov av att boosta emo helt enkelt. Och jag menar det verkligen när jag säger att vi blir oerhört glada, vi blir alldeles patetiska och sms:ar varandra och typ "SHIT såå golli kommentar på senaste inlägget börja nästan gråta!!!", och ibland blir jag så glad att jag måste gå ut och ta en cigg och le som ett fån för mig själv för att smälta bekräftelsesmällkaramellen som stilla går sönder inom mig. Här om dagen fick vi en mycket fin kommentar från signaturen L. Hen lyckades sätta fingret på en av de där sakerna som vi nog alla känner och ändå gång på gång lyckas plåga oss med när vi redan är sköra och på bristningsgränsen.


Det här känner ni igen va? Man har inte lyckats ta sig upp ur sängen, klockan tickar och man ids knappt titta upp från högen av smutsiga kuddar för att se vad det är för äckligt jävla väder ute den här äckliga jävla dagen då. Nä, istället ligger du där, sunkig och ledsen, fallfärdig och ensam. Någon ringer, men du orkar inte svara. Det spelar ändå ingen roll. Kanske kommer det någon tår, kanske inte. Kanske kommer det bara trötthet och uppgivenhet. Kanske tomhet eller något enormt och överväldigande som får dig att vilja kräkas, åsamka sig själv någon smärtstillande skada eller ba dö bort från den här skiten. Men nä, du är duktig och håller dig fast i livet ändå. Trevar med fötterna och försöker hitta solid ground igen. Leta dig tillbaka till verkligheten bit för bit.

Du tar upp telefonen och kollar igenom Instagram och Facebook.
...Det skulle du inte ha gjort!

För där flimrar livet förbi medan du ligger inne med persiennen nerdragen och kippar efter luft. Där åker dina gamla vänner som nästan aldrig hör av sig längre ut till en stuga i skärgården och dricker bag in box framför nån öppen spis. Där är det gamla ragget som försvann på turné i USA och är brunbränd, glad och i horisontalposition vid en ljusblå swimmingpool. Och där sitter dina gamla klasskompisar och skriker av skratt med nån inte vet jag, fyllekäk take away i nävarna vid nån jävla busshållplats mitt i natten? Och där är en bild på höstens klarblå himmel och färgsprakande trädkronor från den där promenaden du precis tackade nej till att följa med på, för att ångesten var för påtaglig idag. Energin obefintlig. Självhatet för starkt för att se någon i ögonen.

Och så blir självhatet för starkt för att fortsätta scrolla ner på den där lilla skärmen. Persiennen får vara nere ett tag till.

Keep on boostin' that emo allesammans. Nu måste jag fan försöka få lite sömn. Kan ju inte bara ligga här och *blogga* som en annan *bloggare*.

/WERKIN' GIRL

4 kommentarer:

  1. Amen asså vet inte var jag ska börja. Hittade er via Quetzala och är fortfarande i chock över hur jävla p-e-r-f-e-k-t-a ni är. Vartenda inlägg är ju helt hundraprocentigt tillfredsställande. Jag är extremt kräsen. Hatar att bli besviken. Hatar allt och alla. Mest mig själv ofc. A borde skriva ett genomtänkt tackbrev här men får bli detta: min nya grej är att skriva upp de (få) personer som jag gillar, som jag känner ömhet för och som får mitt hjärta att liksom tagga ner lite med ångestkrampandet, med en fet svart tuschpenna i dagboken för att liksom få lite jävla hopp svart på vitt om att det finns bra saker. Nu är dessa på listan:
    Linda Skugge (hon är alltid med)
    Marcus Birro (varit fixerad vid han senaste tiden så när en av er såg han irl och beskrev han som *tärd och snygg* fick jag fan dåndimpen av avundsjuka och så kändes det som ett Tecken på att ni är typ utsända av gud för att tillfredsställa med blogginlägg),
    Jesse Pinkman (började kolla Breaking Bad igår, lite efter, I know, men asså denna fulsnygga dumsmarta skrikande mösstönt gör att mitt hjärta spricker av ömhet)
    SEN KOMMER NI: EMOBOOSTARNA!!!!! (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
    Alina Devecerski (springa, kriga, svettas, blöda, maraton)
    Unni Drougge

    Häls en deprimerad självskadande destruktiv idiot som tänker mycket på självmord samt inte har hånglat på flera år. Fatta det. Flera år. Ni får iaf hångla, tänk på det, era lyckligt lottade jävlar hehe närså skoja. Obs: jag känner sällan att jag tycker att andra är värda nåt bra, jag får ju själv aldrig ta del av det goda livet, men med er känner jag bara att ni är värda fukking allt!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. NU BLEV DET SÅ DÄR IGEN! Jag var tvungen att gå ut och ta en cigg och läsa din fina kommentar igen och igen. Så lyckliga att få vara med på din lista!!!

      Kramar och emoboosting
      /Werkin' Girl

      Radera
    2. Hallå! Måste komplettera kommentaren från min kollega lite (hon kan inte gör nåt rätt!! Nej skojja gumman).


      Mycket god idé det där med listan. Jag har också en lista typ "saker jag tycker är kul" för det kan man lätt glömma.

      Ang din lista: är konfunderad över både Skugge och Drougge. Tyckte den förstnämnda var var asgrym och cool när jag var nybliven feminist men har hon inte mest blivit besatt av pengar nu?

      Usch låter som du har det jobbigt! Men när man är som mest nere är ju inte sexualdriften på topp heller. Man vill mest vara nåns bejbi. För två år sen knullade jag inte på typ åtta mån. Min fluffy var typ som ett dött organ, som en örsnibb. Bestämde mig för att börja ligga och för att få upp min sexual spirit började jag onanera som en 15-årig kille. Tror jag fick mer glow i huden och sex i blicken för efter ett tag började jag ligga igen! Det är mitt tips till dig!!! Om inte annat är det ju gött oavsett mål.

      Massa kramar och fortsätt läsa och skriva! Fick typ hybris av ditt inlägg och pratade precis som mig själv som en "present" till en kille haha LOL. Puss Queen Of The Najt

      Radera
    3. MJAO MINA FAVVOBLOGGARE!

      Har inte läst på ett tag för hade en tanke om att jag bara skulle få läsa om jag klarade av att inte självskada på 24 timmar (jag klöser sönder mig, pajjar huden helt enkelt, oklart varför) men jag lyckas ju aldrig hålla upp så länge som 24 långa timmar MEN jag har fan lyckats dra ner på pillandet rejält och jag ser numera nästan helt normal ut i fejset och jag vill tacka er av hela mitt hjärta för det!!! Tänker på er cirka lite varje dag och nu ska jag läsa ikapp lite och skriva ett nytt avtal med mig själv, typ: om jag verkligen verkligen försöker att avhålla mig från pillandet så får jag läsa er. Deal.

      Veckans ömhets-lista:

      EMOBOOSTARNA (Presenten (present är fan precis vad ni är) som finns där på nätet och tillfredsställer mig. Ska låta mig inspireras av era manliga erövringar och försöka tänka att jag fan också är värd att börja haffa. Men då måste man lämna lägenheten antar jag och det pallar jag ju inte så vet inte hur jag ska börja och nej internetdejting dör jag hellre än prövar. Gaaah jag är så trött på mig själv.)
      LINDA SKUGGE (hehe fick förklara exakt detta för en ny kompis igår, ingen fattar varför man fortfarande gillar Skugge: men typ så här: ja hon är numera mkt intresserad av pengar men hon är fortfarande samma gamla fantastiska blandning av hybris och självhat, vilket är så jävla befriande i dessa entreprenörs-blondinbella-lycklighets-tider. För mig har hon aldrig varit en feminist-förebild, hon har varit en livsvisdoms-förebild: hon ba jag hatar typ alla för alla är äckliga idioter, därför är jag helt osocial, gillar bara min man och mina barn men grejen är att det är helt fine för dom är dom enda jag behöver.)
      LÄRAREN (som är så allmänt göllig och ödmjuk och det är en ovanlighet på min iskalla streber-utbildning. Vi kallar han för prästen för sån är hans framtoning.)
      MAX (han tysta helt ocoola birollen i Homeland ger mig högt ömhetspåslag bara han uppenbarar sig helt pixlig i bakgrunden)
      MIG SJÄLV (för att jag kämpar och krigar och pluggar och joggar och steker soyakorv och inte har gett upp)

      Tack och hej och som sagt NI ÄR SÅ JÄVLA BÄST!

      Radera