2013-10-17

EmoBoost Sågar: Irriterande inredningsdetaljer

  • Änder eller andra sjöfåglar i trä. Som ska ha en lite antik och skadeskjuten feeling över sig. En gammal lärare som jag hade i högstadiet bjöd hem oss från den gamla klassen på typ ett "mingel" som för övrigt var helt outhärdligt och självklart stod den en skrovlig gammal andjävel inne på toaletten. Hon hade också soffan fullpepprad med lexingtonkuddar...
  • Trappstegar i vitbetsat trä som det står lite stillebenföremål på. En kompis sa nyligen att "om jag ser en sån när jag är hemma hos någon kommer jag att välta den och gå därifrån utan att säga ett ord. Och inte skämmas för det."
  • Folk som har sånna där stora vita bokstäver uppställda lite här och var i hemmet där det står typ HOME eller LOVE. Hur cp är inte det? Vad vill man med det? VAD?
To be continued.
/WERKIN' GIRL

2 kommentarer:

  1. Åååååh! Avskyr såna där jävla bokstäver! Även de här "inspirerande" klyschorna som folk har på väggen ovanför sängen eller i hallen bredvid hallspegeln. "Home is where the heart is" i kursiv kalligrafibajsnödig stil. Eller nåt jävla latinskt uttryck som ingen jävel förstår vad det betyder ändå. VARFÖR? // Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy fan det där hade jag glömt, när det står typ Carpe Diem eller "Amot vincit omnia" i nån dassig lite brunröd färg på typ beige tapet!!! så cp!!!

      /EmoBoost

      Radera