2013-10-05

Djärvhet

Idag har jag varit djärv i min mejkning. Brukar nämligen bara sminka det övre ögonlocket. Kan man ens säga att det undre ögonlocket är ett ögonlock? Det är liksom bara en skinnflärp som smeker ögat. När jag var teen var min sminkning såhär: svart kajal (eller mörkbrun om jag ville vara naturlig) i ett hårt streck längs nedre och övre fransraden. Mycket mascara. Thats it.

Sen jag fyllde 16 typ och fick för mig att man ser vaknare och fräschare ut om man inte har massa kludd under ögonen. Varenda gång jag försökt måla lite på nedre fransraden möter jag mitt 15-åriga jags blick i spegeln och snabbt raderat ut eventuella streck. Idag har jag för första gången på många år slagit på stort och sminkat mig rejält både över och under ögat. Känns nytt och spännande!

Denna mejkup har dessvärre inte setts av någon förutom min neggiga lillebror. Nu verkar det dock som att han har slutat vara en gnällig sten och vi ska lämna bostaden för lite mysigt bloggfik med min bloggkollega. 

Testade även en ny nailart idag. Vill dessvärre inte visa upp skiten på grund av att påförandet präglades av min ständiga följeslagare tremorn. Eller jo okej ni får väl se då 


Ni ser ju. Tanken var god.

/QotN 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar