2013-10-20

Campraluppdatering


Jaha idag ger jag mig själv en klapp på axeln för jag har klarat en helg utan alkohol. Och kan ni tänka er, det har inte ens varit svårt. Jaja igår rökte jag lite men det får vara. I fredags var jag på förfest och sen på en klubb och gick hem halv fyra och inte en droppe alko hade passerat mina läppar. Och då fanns det till och med jelloshots och champagne på förfesten. Jag drack alkoholfri carlsberg för att slippa kommentarer som varför dricker du inte??? när man sitter o sippar på en läsk eller ett glas vatten. Det är störigt och jag orkar knappast förklara varför jag inte dricker varenda gång nån frågar. 

Okej, varför har det gått så bra just den här helgen undrar jag ju då. Veckan har varit sansad men ganska förjävlig då jag tydligen nått något slags break through i min gruppterapi/medberoendekurs och dammluckorna har öppnats för en flod av gammal skit som jag förträngt. Det är ju ett friskhetstecken att hjärnan slussar in gamla förträngda minnen, det betyder att man är stark nog att ta tag i dom. Så, bra. Men jag blev väldigt ledsen och har gråtit mycket. Detta brukar vanligen betyda att jag springer till systembolaget för att shoppa något festligt som gör mig härligt mjuk och mysig och får mig att glömma allt jobbigt, som lugnar ner det skenande hjärtat och får trycket över bröstet att lätta. Men jag har inte gjort det. Istället har jag gråtit, "tagit hand om mig själv" och handlat snäll mat.  Konstigt. Eller inte så konstigt? För nu har jag ätit sex campraltabletter om dagen i typ en vecka. Och det måste ju bidra på något vis. Jag är inte sugen på alkohol på samma sätt. Jag blev inte ens sugen när jag stod och kedjerökte på terassen på det uteställe jag var på i fredags. Inte ens när nån okänd cpsnubbe försökte ragga upp mig genom att köpa en öl och blinka med ena ögat när jag frågande kollade åt hans håll (så cpgrej att göra???!! trodde bara det hände på film). Både snubben och ölen blev ratade till förmån för en club mate och mina packade kompisar som dansade i en uppluckrad ring vid dj-båset. Och det var väl bra det.

Är alltså rätt nöjd med campral hittills! Nu har jag inte provat att dricka på dessa tabletter och lyckas väl förhoppningsvis undvika det, men de ska visst blockera belöningsreceptorerna i hjärnan och då kan man lyckas hejda sig efter ett par öl och inte fortsätta supa tills man gjort av med alla pengar på kontot och även sin ynkliga lilla värdighet. Och om det händer så får jag väl ta det då. Tills dess är glad att de här tabletterna veckar styra min blick åt andra håll än mot typ lion bar hehe.

KRAM /WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar