2013-10-14

Campralpremiär

Jag har haft receptet på campral i över tre veckor men plockade inte ut dom förrän nu i veckan. Vad ska man med dom till då undrar kanske ni, jo, det är en medicin som ska underlätta att hålla sig nykter. Campral blockerar belöningssystemet i hjärnan när det gäller alkohol, alltså att den där softa känslan som man får när man dricker aldrig ska komma, och då blir det lite lättare att sluta efter ett par-tre öl. Det känns inte speciellt kul att ta de här tabletterna, speciellt inte som jag ska ta tre på morgonen och tre på kvällen. Det blir en herrans massa piller. Men jag orkar inte vara så fixerad vid att supa, orkar inte att det ska vara en sån highlight i livet, och då får jag väl ta de här trista små tabletterna för att ge den här planen en chans. Men det är på något vis så att alla detaljer i livet som påminner mig om att jag är i början av mina twenties och har problem med alkohol är saker jag vill undvika. För den personen vill man ju inte vara!? Men det är jag. Ha.


/WERKIN' GIRL

2 kommentarer: