2013-10-19

Blommor jag hatar

Hello all you emos out there boosting your emo

Skulle träffa en vän tidigare för att kolla på en lägenhet. Till honom alltså. Så jag började sminka mig med allt mitt nya smink som jag älskar och höll på att shadea och blenda och skit och det tog sån tid så jag ställde in vänträffen för att få sminka mig ifred. Och så fint det blev! För att fira detta trippade jag ned till Coop för att se om det fanns några pumpor eller blommor som jag kunde unna mig. Vill alltså förtydliga här: nu är jag så pass frisk att jag obehindrat kan röra mig omkring i mitt närområde samt utnyttja kollektivtrafiken för att förflytta mig till andra platser. Som vanligt alltså. Har dock lite ont i njuren fortfarande? Aja. Outfit för dagens tur: mjukis, vit t-tröja med tryck av en bröstkorg alltså revben osv och grå jacka. Inga trosor! Älskar att vistas bland främlingar utan trosor. Känns som jag har en rolig skämtsam hemlighet som ingen annan kan ana. Tänk, där går jag mitt bland alla på coop och har inga panties.

Aja. På coop var blomutbudet som väntat skralt. Fanns bara några cyklamen där och andra blommor som jag hatar. Jag kommer nu att lista de blommor jag hatar mest:


Brudorkidé
Skyr denna växt som pesten. Alltså jag vet inte varför jag hatar den så mycket? Kan vara för att den ser ut som äckligt sockrigt godis som glömts bort och stelnat? Eller för att jag tänker att ägaren ser ut som Foki och "älskar mina växter har döpt alla till olika tjejnamn"? Jag vet inte, men de provocerar mig helt otroligt mycket. Det roligaste är dock när man kommer hem till nån som haft en sån här förhatlig växt som dött såklart (typiskt sånna här växter att vara svårskötta också) så står krukan kvar med den löjliga pinnen helt själv. 


Fredskalla
Denna blomma har egentligen alla förutsättningar att göra mig nöjd. Den är egentligen rätt trevlig. Men den fyller mig med ett stort obehag. Vet inte varför. Vi hade fredskalla i klassrummet när jag gick i fyran men det beror inte på det för jag tyckte fyran var jättekul! Nej det är något annat. Tror det har med själva blomman att göra. Den har en så provocerande typ erotisk form som är så ful och äcklig!! Och så patetiskt att blomman är ett enda jävla blad! FAN!


Papegojstjärt
Blir fan illa till mods bara jag ser den här växten. ALLT är motbjudande. Namnet. Att den har "roliga" färger som nån fruktig bål man druckit på nån lame födelsedagsfest. Och formen? Så kompakt och äcklig? Vem skapar blommor så!? Kan inte skriva mer för jag blir så illa berörd. 

Det finns en till växt som jag hatar men jag minns inte namnet. Min styvmamma envisades iaf med att köpa sånna växter och tyckte att de var "så roliga" man ba snark nä de är inte roliga det är du som har dålig smak samt fantasi. Aja hur hamnade jag här? Jo just, jag var på coop. Blev sedan sugen på sushi vilket jag därefter rådigt inhandlade. På vägen hem funderade jag på vad jag skulle blogga och sen fick jag sån stark känsla av att jag är som Carrie som sitter med asmycket smink och nån liten tisha och käkar sushi och skriver saker som "Is love to shoes really the same thing as blow jobs?" och klickar på det sista frågetecknet med en jävla emfas. Men sen blev det helt fel så nu är sushin slut. Andra saker som gör att jag inte är som Carrie: 1) jag har dubbelsnus i munnen *unnar mig* 2) det ligger en hög med jord på mitt golv. Annars är det rätt likt.


Vad ska ni göra ikväll blogmonsters? 4 realz så är jag nyfiken på att veta! Jag skulle vilja FACKA UR!!!! men ska äta middag och kolla på clueless. Kram Queen Of The Najt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar