2013-10-27

Badkarsblogg



Jaha här ligger man i morsans badkar och blöggar alltså. Så mongigt att mitt nagellack på tånaglarna försvunnit på alla naglar utom stor- och lilltå på båda fötterna? Liten trött reflektion från badkaret, det är ju typ enda gången man aktivt stirrar på sina fötter under en längre sammanhängande period i sin vardag. Mamma har bjudit över mig ikväll för att äta middag samt få hjälp med att "hitta bilder till några recept" dvs hjälp med att googla. Haha så kul att them elderly people inte vet vad de ska söka på för att hitta bilder... Nu när jag ligger här kommer jag att tänka på min badkarslösa uppväxt. Vi bodde i ett hus som mami och papi köpte när jag var ett år gammal, en tid när deras framtidstro var sprudlande och romantisk. En tid när de på fullt allvar tyckte att det var en bra ide att köpa ett hus som egentligen var en gammal sommarstuga och använda alla pengar till att bygga ut/renovera huset. Boytan var 68 kvadrat, trädgården var helt enorm och det fanns en källare som omvandlades till badrum. Under de sjutton år jag bodde i huset renoverades det aldrig. Som litet barn var det helt fantastiskt att bo där men som tonnåring mindre kul att leva i ett hus som var trångt, dåligt isolerat, hade egen brunn (vilket betydde att vattnet då och då inte fungerade pga någon ledning frös eller annan skit och vi fick hämta vatten på macken i dunkar) och som till råga på allt låg typ ute i skogen. Ni kan förstå hur skönt det var att flytta till lägenhet sen. Där man kunde låsa om sig i badrummet,  duscha i mer än fem minuter utan att varmvattnet tog slut och kunna ta sig hem på natten utan att betala taxi eller gå i en havtimme längs en öde grusväg.  Men det bästa var att få ett badkar. Jag badade så mycket det där första halvåret så det var Inte KLOKT. Inte för varmt utan typ fyrtio grader, och så tappade jag ut lite vatten då och då och fyllde på med varmt vart efter. Jag tog in datorn och ställde den på toasitsen och tittade på serier i timmar. Utvecklade, som jag skrivit om förut här i blöggy, en ganska osund relation till det här badandet och rengörandet. Det gick helt enkelt över styr. Nu ligger jag här och tittar på mina fötter. Har det ganska skönt i mitt ljumna vatten. Ska passa på att typ skrubba och raka hela kroppen lol. Och klippa/fila naglarna. Komma ikapp med groomingen typ. 

Hörz,
/WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar