2013-10-01

Att omvärdera sitt "öde"

Jaha det var typ fyra timmar sen jag bölade i detta forum om min diagnos, men nu är det tydligen andra bullar. Gick till doktorn, min vanliga snälla doktor alltså. Krävde att få läsa remiss-svaret från psykiatrikern. I detta stod ungefär: "ung kvinna med upprepade perioder av depression, ev hypomani. Kan vid detta möte ej fastställa diagnos men problemen ter sig vara inom det affektiva spektrat. Ingen entydig bild som vid bipolaritet. Med tanke på självskadebeteende i tonåren samt anamnes på ätstörningsproblematik kan man ej utesluta problematik från axel-II."

Jag: Axel-II?
Dr: (googlar snabbt fram) Ja du det är ju det här med DSM och ICD, olika dimensioner bla bla bla. Här - personlighetsstörningar
Jag: (fattar galoppen omedelbart) Jaså de menar borderline. Vad trevligt.
Dr: Tycker inte att vi ska fixera oss vid diagnos nu. Det som är viktigt är att du ska må bra.

Jag älskar denna doktor så mycket! Dock vill han att jag ska anstränga mig. Nya bud: max två standardenheter alkohol i veckan samt i säng och upp samma tid varje dag. Typiskt life :(



Kram Queen Of The Najt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar