2013-10-30

90-talswasp

Så himla inspirerad av stilen 90-talswasp just nu! Bruntonade matta läppstift, perfekt matt hy, ljusa ögonlock, täta polerade ögonbryn. Massa skimmerfria bobbi brownprodukter. Gärna naglar i samma färg som rouget. Mycket shadeing och softade linjer. Här kommer några inspirationsbilder.


Agent Scully. Killar tenderar att inte fatta hennes snygghet. Men det gör jag och det räcker för mig. Henne imponerar man inte så så jävla lätt, kolla på henne bara. Och kolla på den snygga skuggningen som går i en C-form under kindbenet och upp på tinningen!!! Aaaah.


Selma Blairs karaktär i Legally Blonde. Så pilsk i sina pryda waspkläder, pärlörhängen och diadem! Underbara bryn och underbar läppfärg. Underbar snipig uppsyn också.


Cindy Crawford på nittiotalet. Huden... ögonfransarna. Huden!!! Ja jag behöver väl inte säga så mycket mer.


Claire Danes som Angela Chase i den fantastiska TVserien my so called life. Angela Chase är väl inte precis någon 90-talswasp, men uppfyller ändå kraven för sminkstilen. Så natural på det där omoderna sättet som jag gillar så mycket. I färger av typ karamell, dassig gråbeige, tegelrött och varma nervösa bruna skalor. Titta på henne!!! Jag kan inte beskriva hur mycket jag älskar Claire Danes, såg henne första gången i Romeo+Juliet när jag var typ elva och fell in love. Scenen när hon står i den vita klänningen med vingarna på balkongen... ja ojoj. Många år senare upptäckte jag my so called life. Se den med det samma om du har missat denna kultförklarade emoskildring.

Tack för idag alla små boosters,
/WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar