2013-09-26

Sleek Makeup


Jag får ibland en närmast överdriven fixering vid smink i perioder av glädjetorka. Det där märkliga "om jag bara skaffar den här konstiga lila eyelinern kommer allt bli roligt och härligt igen"-syndromet kickar in. Det är korkat. Men vad gör man inte för att överleva stunden. 


Min nya favorit är Sleek Makeup, inte minst för deras grymma priser. Kvalitén på produkterna är sanslös, skuggorna är högpigmenterade och paletterna finns i regnbågens alla färger, med uppiggande namn som typ "Acid" och "Candy". Dessutom lever förpackningarna upp till namnet och är platta, svarta och diskreta med feta speglar inuti. Inget bullshit. På bilden ser ni ögonskuggspaletten Candy och Face Form paletten i light. Har inte riktigt börjat bekanta mig med ögonskuggorna men min relation till Face Form paletten har redan kommit att bli något som närmast kan liknas vid besatthet. Jag sätter all min tilltro vad gäller att lyckas i livet till denna lilla skulpteringspalett. Känner mig (istället för smutsig, ful och finnig) mäktig och ren. Den ger mig 6iga höga kindben, diskret glödande highlighter och nästan snuskigt pigga korallrosiga kinder. Måste erkänna att rouget är lite 2 wild för mig med sitt gyllene skimmer, jag är mycket för matta kalla rougefärger, men naturligtvis öppen för förslag.

Sleek Makeup kan beställas fraktfritt från smink.net. Varsågod för tips. Carpe diem allesammans.

/WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar