2013-09-25

PLZ förstå mig!

Nä VAD FAN nu började nån idiotjävel borra här också. Hade planerat en dag i sängen men kanske får tänka om. Men fan då måste jag tvätta håret och kroppy om jag ska lämna huset. Nej fy nu blev det för mycket.

Iallafall: hur fan har blondinbella tid att blogga så jävla mycket? Enda anledningen till att jag och Werkin' Girl kan blogga är att vi inte gör ett skit på dagarna. Ett mysterium.

Tänkte lite på viljan att bli förstådd. Då menar jag inte att nån jag talar med förstår vad jag säger för det förutsätter jag att folk gör såvida vi talar samma språk. Nej, förståelsen som åsyftas här är att nån verkligen ska förstå ens sargade slampiga trygghetstörstande lilla själ. Alltså verkligen FÖRSTÅ!! Vill så gärna ha nån som SER mig och fattar mina bevekelsegrunder osv. Genom livet har jag ofta projicerat denna längtan på olika män. Jag har så gärna velat bli förstådd och älskad att jag projicerar det på dessa mäns halvtaskiga personligheter och det har gått åt helvete varje gång. Här följer en lista på de gånger det mest har gått åt helvete:

- Skogsmullen. Lång individ som har på sig friluftskläder och älskar naturen. Han sa att han kunde känna sig fri i naturen och då tänkte jag jaha det är kanske därför jag är så ofri. Och då måste han också ha känt sig ofri och det betyder att han förstår mig. Denna vanföreställning resulterade i ett halvårs olycklig kärlek i en man som mest känner sig fri i naturen för att där får man prutta hela tiden.

- Crossfitkillen Denna man plågades knappast av existentiella grubblerier. Han förstod vad som var viktigt i livet: mat, träna, öl, vänner och sex. Så enkelt. Blev frälst av denna enkelhet. Han sa dessutom till mig "du är en kaxig tjej men du är också väldigt skör" och då fattade jag att han hade fattat. Planerade för ett liv ihop med denna trygga enkla man med crossfitkropp innan jag insåg att våra konversationer funkade bäst om vi bara använde emojis. 

- Prästsonen Kristen, präktig kille som dessutom hade förlorat två vänner i en olycka. Här har vi nån som kan förstå hur det är att vara ledsen!! tänkte jag i min enfald. Och så har han Gud också! Vår relation tog dock slut när jag dagen efter att jag hade sugit av honom på en fest knullade hans kompis. Vad gör man? 

-Den vuxna Nästan på dagen 20 år äldre än jag. Yes! 20 år av livserfarenhet som han kan kanalisera i att förstå mitt inre. Så lycklig under några rusiga veckor. Vi pratade och pratade och jag kände mig så sedd och förstådd. Tills när han sa "jag gillar verkligen att titta på dig när du babblar" och jag fattade att det bara var tuttarna han var ute efter. 

En positiv sak dock: mina pelargoner som jag köpte som små halvdöda skruttar håller på att börja blomma igen. I oktober! Känner mig som facking moder jord. 


So long! / QotN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar