2013-09-30

Om att vara kär i sig själv

Jag blir ofta kär. Och då snackar vi inte lite småkär, utan fruktansvärt kär. Besatt nästan. Eller nästan, jag blir besatt. Jag tänker på offret för mina känslor HELA tiden. Varje sekund. När jag inte gör nåt speciellt, typ hänger på mitt rum eller går en promenad, så har jag hela tiden en alternativ värld i huvudet där jag gör det jag gör tillsammans med personen i fråga. Jag tänker så mycket på personen att jag förvandlar den till nån den inte är. Innan vi ens har umgåtts på tu man hand har jag redan tänkt ut hela relationen i förväg.

Men jag tänker inte bara på kärleksoffret utan också på mig själv. Nästan mer på mig själv. På hur jag ska vara i relationen. Hur jag ska förändras och växa med hjälp av den andra personens kärlek och hur härlig och mysig jag ska vara. Jag blir liksom kär i bilden av mig som offret för mina amorösa känslor har.

Oftast är bilden av mig själv som killen i fråga har av mig starkt influerad av honom. Killen jag är kär i har egenskaper jag gillar, och för att han ska gilla mig så tar jag de egenskaperna och tillskriver mig dem. Eller är det för att jag själv ska gilla mig? Ibland har jag inte vetat om jag är kär i en kille eller bara avundsjuk på honom. Fattar ni? Så kär att jag vill VARA killen, snarare än att vara MED honom. Börjar misstänka att jag inte blir kär i killar utan i mig själv så som jag skulle kunna vara om jag bara fick lite hjälp. Mindfuck.

Nu ska jag kolla på Bron. Äntligen. /Queen Of The Najt

3 kommentarer:

  1. alltså! hur sjukt? jag gör detta hela tiden. med varenda.kille. tur att jag har lätt att komma över människor annars hade det gått illa. både för han(dem) och för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt koko beteende. Jag kan typ fantisera om hur min blivande killes instagramfeed ska se ut när vi blivit ihop. Dvs 1000 bilder på mig som skrattar/är sexig/är rolig med ett bra filter typ Nashville eller Kelvin. Var kommer detta ifrån egentligen? Tar upp detta med min terapeut imorron och återkommer. Där sparade du 940 spänn! (skoja min mamma betalar) Kram!

      Radera
  2. Neeej vad stört! Exakt så tänker jag. Det är alltid i efterhand som jag fattar att jag vill också vara så spontan som den killen eller jag vill också vara så bra på att dansa, jag vill också ha sexpack!

    SvaraRadera