2013-09-24

Några tankar kring elegaaant nailart

Har den senaste tiden fått en idé om hur jag vill att mina naglar ska vara. Jag vill att det ska vara grafiskt, men inte för grafiskt. Inte svart och vitt som nån himla Cruella De Ville (stavning?). Svart går bra men det måste vara en annan färg också. Jag vill att mina naglar ska utstråla att jag är en cool independent woman med känsla för style och class men även har ett feminint och känsligt inre. Min senaste inspiration är alltså ett par skor:


De högra alltså. Min tanke var att den därna halvmånen som finns längst in på naglarna skulle vara toppen på skon. Försökte mig på detta igår men resultatet blev ett par rumpiga gul-beige-rosa naglar med svarta pluppar längst in. Det såg inte alls bra ut. Gjorde därför en så kallad bildgoogling för att ha koll på kunskapsläget.


Och fick då syn på denna smarta idé! Nämligen att ha tån längst ut på nageln. Är dock lite skeptisk till själva Chanelmärket på men annars var det coolt. Men risken blir ju att man tänker för mycket på ett gäng tår när man ser de där naglarna. Jag vill ju att mina händer ska vara händer fortfarande.


Efter vidare googling stötte jag på denna snygga nailart. Blev mycket inspirerad för det där var jäkligt coolt, men vid närmare eftertanke kanske det ser ut som att man bara inte har målat naglarna på länge? Och att det vita längst in bara är utväxt? Jag slås även av tanken på olika former av vitaminbrist vilket inte är så eftersträvansvärt. Blev dock upplyft av de glansiga naglarna och sökte på "Nail art shine"


Såg detta och blev helt yr. De där naglarna är så FRUKTANSVÄRT coola och snygga. Men HUR får man till det? Kör man med ett matt först och sen lägger på ett shiny lack, eller finns det lack som gör färgerna mer eller mindre shiny? VA!? Måste ha svar!!


Googlade vidare på "Nail art chanel" och fann dessa quiltade naglar. Fylldes av blandade känslor. Vill man se ut som en väska på sina naglar? Men det är ju så elegaaant! Verkar så svårt, hur gör man?


Fortsättning följer, Med vänlig hälsning Queen Of The Night

1 kommentar:

  1. alltså tror typ om den silvriga att man använt ett supercpshiny lack först och så ev TEJPAT över tippen typ om man är som jag (mao darrhänt) och så målat med sånt matt överlack som finns? eller? ah?

    SvaraRadera