2013-09-25

Flashback - en självplågares mecka

Dagens besök hos läkaren bar frukt, och inte vilken frukt som helst. Jag fick nämligen gå ner till apoteket efteråt och hämta ut den åtråvärda Cymbaltafrukten. Nå, nu har jag inte hört så mycket om Cymbalta men känner mig i princip tacksam för alla så kallade uppgraderingar jag kan få i tabletternas komplexa värld. Med studsande steg (nåja) och hopp i sinnet (...) begav jag mig hem för att undersöka dessa nya tabletter lite mer ingående.

Inledningsvis kommer jag att knapra i mig 60 mg Cymbalta vilket ska motsvara 150 mg Venlafaxin som är min tidigare följeslagare i vardagen för att sedan om allt går enligt planen öka till 120 mg Cymbalta. Ja, som ni hör så är det ju minst sagt en djungel. En djungel som inte görs mer lättgenomtränglig av allt maniskt jävla googlande hit och dit som man utsätter sig för. En stilla och förmodligen ganska sund önskan om att förstå lite mer vad det egentligen är man lägger i sin tablettask förvandlas snabbt till ett hetsigt självplågeri i samma stund man söker sig till Flashback och liknande forum.

"Biverkningarna är förjävliga!" ekar rösterna från Fashback. "Personlighetsförändringar, självmordstankar, yrsel, oro och aggressivitet är några av utsättningssymptomen!" ropar de i kör. Svettig klickar jag mig vidare för att hitta fler utlåtanden från dessa självutnämnda experter. "Om du har ett sexliv kan du kyssa det farväl. Cymbalta tar ALLT!" morrar någon frustrerad stackare.

OKEJ! Säger jag bara. LET'S GET THIS FUCKING PARTY STARTED!

/WERKIN' GIRL

3 kommentarer:

  1. Man ska inte alltid tro fullt ut på vad som skrivs. Åt cymbalta under 1 år, visst följer biverkningar tyvärr men man överlever. Var tvungen att sluta med de tvärt när jag blev gravid och också det klara man av galant. Det finns placebo och nocebo ... Välj väl ;-) Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym, vad kul att hitta likasinnade här i cyber space. Hur upplevde du effekten av cymbalta när du hade käkat den under en tid? Är inne på dag tre! *spänd* Mvh Werkin' Girl

      Radera
  2. Tyckte inte de egentligen gjorde nåt särskilt, blev kanske lite mer avtrubbad. Men svårt att veta då jag även åt ångestdämpande... Hoppas de verkar bra för dig. :-)

    SvaraRadera