2013-09-25

Emoboost tipsar!!


Ett tips till er alla ångestosande girlz och boyz där ute: om ni känner er riktigt sopiga och dystra till sinnes nån dag och helt enkelt inte klarar av nåt vettigt - ta på er något jättefint och festligt! Gärna med glitter eller något som påminner om en rustning/rymdkläder. Och sminka er jättelänge och fint med dyrt smink! Detta är bra för att 1) man har något att göra istället för att ligga och ruttna 2) när man lägger sig igen på kvällen kan man tänka att ja jag sminkade mig i alla fall 3) sannolikheten för att man ska lämna sitt hem blir betydligt större om man är ren och gollig 4) har man riktig jävla tur kan omsorgen om ens fejs smitta av sig och man börjar måna om sitt inre också men det ska man inte räkna med för det är överkurs.

Här är ca 1/6 av lilla mej. Började dagen med att känna mig som en oduglig stillasittande sten som inte bett om att bli född (OKEJ!?!?). Nu: iklädd piffig rödbrun glittrig klänning och med min nya ögonskugga på mina svullna ögonlock. Har på grund av detta fått tillräckligt mycket kraft för att gå till konsum!! Fatta!

Inköpslista
- glödlampa 
- mjölk
- snus
- godis

Ses! / er tillgivna Queen 

2 kommentarer:

  1. Riktigt bra tips! Funkar verkligen! När jag känner mig helt nere och bara inte orkar mer och tror jag ska bli helt galen av min ångest brukar jag alltid sätta på mig en söt outfit och sminka mig lite extra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära Jossan! Visst är det ett fiffigt tips, nästan provocerande enkelt. Ibland fungerar det, men ibland blir det att man bara sitter uppsminkad hemma och glor in i väggen. Livet. Kram /QotN

      Radera