2013-09-28

Emoboost testar: Lergigan



Snabbfakta lergigan från FASS: Används mot spänning och ångest vid nervösa besvär och alkoholmissbruk. Sömnrubbningar. Svår oro. Då Lergigan tas till natten kan man känna sig litet dåsig på morgonen efter. Ska inte vara vanebildande.

Egen erfarenhet: Haha! Detta var ju en spännande ride. Igårkväll tog jag 2 st lergigan á 25 mg. Har fått tabletterna utskrivna för mina sömnbesvär, då propavan inte riktigt fungerade som jag hade hoppats. Jaha, någon timme innan jag skulle slumra tog jag alltså ett par tabletter. Somnade så småningom och vaknade vid tvåtiden dagen efter! Skepp o'hoj, dom var det drag i. Som om det inte räckte somnade jag om igen och sov till klockan fem. Förvirrad, lite chockad men framförallt vrålhungrig tog jag mig till slut upp ur sängen. Har sen jag vaknade varit härligt dåsig och lugn, hjärnan tänker inte på något särskilt alls och kroppen är fri från ångestsymptom. Alltså om jag ska ta dessa igen för sömnsvårigheter så tror jag nog att det får räcka med en halv tablett, alltså runt 12 mg. Detta var lite väl hardcore även för en sömnfanatiker som mig. Man har väl ett liv att sköta (typ). Men kontentan är väl lite sådär *shit* vilken härlig medicin, äntligen något som gör mig lugn, lycklig och trött som en gammal stock. Som sömnmedel fungerar de ju alldeles utmärkt. Men man blir ju nästan full i skratt av det där "man kan känna sig litet dåsig på morgonen efter". Hah! Ja, litegrann.

Jag ger lergigan fyra av fem emogubbar!
/WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar