2013-09-26

Emodagbok #1

Dagen innan jag hamnade på sjukhuset skrev jag i min dagbok. Då visste jag inte att jag skulle hamna på sjukhuset. Jag trodde som vanligt att om jag bara fick sova någon gång och glömma så skulle jag vakna och det skulle vara borta. som en nystart som om det aldrig hade hänt. Kanske skulle jag känna mig lycklig eller lugn, eller till och med trött och vanlig. Men sen blev det inte så. När jag kom hem från sjukhuset läste jag det jag hade skrivit innan. Och kände mig bara FETT JÄVLA TRÖTT.

låter fettet fastna på kroppen
skärmar av mig från världen, låter tänderna fräta sönder av hål
ligger i olika ställningar, går inte upp ur sängen
huden går sönder på olika ställen av allt kliande och klösande och alla torra flagor blöder, trött trött trött 
lyssnar på ljudböcker, ligger stilla i min äckliga puppa
väntar på att få vara med i världen igen
trycker bort deras samtal och smuttar på den ständiga följeslagaren vattenflaskan
fantiserar om yxor tänker på skalpeller, knivar, varmt vatten som rinner över kroppen och dränker
lyssnar i timmar och väntar och väntar och väntar på livet eller döden

/WERKIN' GIRL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar