2013-09-24

Ang. självmedicinering


Jaha då sitter man här och prokrastinerar i vanlig ordning. Men idag är en dag då man bara får acceptera sakernas tillstånd. Idag kom jag i tid till doktorn. Efter att vi diskuterat remisser fram och tillbaka vände sig den snälla doktorn mot mig och frågade hur det var. Jag var som en grå degklump och kunde knappt tala eller titta stackarn i ögonen.

QotN: Nja alltså det är väl sådär.. Det går lite upp och ned. Ibland bra ibland dåligt du vet. Flackar med blicken. Alltså jag vet inte vad jag ska göra.
Dr: Nu förstår jag dig inte riktigt. (Ingen klandrar dig snälla doktorn)
QotN: Jaa alltså jag tänker på döden nästan jämt. Vissa dagar mer vissa dagar mindre.
Dr: Hur då tänker på döden menar du?
QotN: Jag fantiserar om den. Önskar att jag var död. Funderar på hur jag ska dö osv.
Dr: Okej. Har du några tankar kring hur det ska gå till?
QotN: Plötsligt upplivad Ja. Jag har två drömscenarion. Det första är att jag ska ta alla mina Venlafaxin. Mycket effektivt. De är ju väldigt toxiska. Och jag har ett helt paket. Det andra är att jag ska cutta upp mina handleder och sätta mig i duschen och somna in. Kanske att jag dricker en flaska vin först. Då blir man soft och blodet blir tunnare dessutom - två flugor i en smäll.
Dr: Okej..
QotN: Fast jag fantiserar mer om att jag kanske ska få dö i sömnen eller få ett hjärtstopp. Eller att det kommer en stor bomb så att alla dör.
Dr: Jag måste erkänna att jag blir lite orolig för ditt tillstånd nu. Vad hindrar dig från att förverkliga detta?
QotN: Mamma skulle bli så ledsen. Det hindrar mig. Men när jag har druckit mycket försvinner de spärrarna.
Dr: Hur mycket dricker du?
QotN: Jag dricker kanske 2-3 gånger i veckan. Blir alltid ASFULL. Då får jag vila lite. Älskar att vara full.
Dr: Man kan säga att du självmedicinerar lite?
QotN: Man kan säga det.

Detta var mycket insiktsfullt av Dr. Ordet självmedicinerar låter så positivt! Som att jag är en driftig brud som tar saken i egna händer. En som inte sitter och väntar på åtgärder utan ser lösningar istället för problem! Härligt. Riktig emoboost. Stärkt av denna insikt tänkte jag nu dela med mig av mina bästa självmedicineringsaktiviteter.

Queen of the Nights bästa självmedicineringstips

- Alkohol. The best! Man kan själv välja vilken nivå man vill ha det på. Antingen som profylax, dvs om man misstänker att en situation kommer ge ångest kan man ta ett glas vin. När man kör det i förebyggande syfte gäller det att hålla det på en relativt låg nivå. En konstant lätt berusning som håller i sig länge. Alternativ 2 är att maxa. Då snackar vi en rejäl jävla blecka. Som semester från ens vanliga tröttsamma hjärna.

- Lugnande. Dessvärre får jag inga farliga grejer utskrivna längre utan får nöja mig med mesmedicinen Atarax. Den ger ändå en viss lindrig. Minus för tröttheten dock.

- Röka gräs. Detta är fan semester från hjärnan på riktigt. Det är som att mysa runt i ett mjukt bollhav och bara fnissa och vila sig.

- Tröstsex. Sex kan ju användas på många sätt av en cp hjärna men tröstsexet får inte ha något destruktivt självutplånande skit. Det som gäller är att hitta en kille som är gosig, snäll och stabil. Han får gärna ha ett ordnat liv med lägenhet och god herrparfym. Sen ligger man med denna man och myser. Kanske kollar på film och blir klappad som en liten pussykatt.

- Shoppa. Om man känner sig yr och vilsen av ångest är det en mycket god idé att åka till tex Åhlens och driva runt. Har man kraft kan man ev piffa till sig innan med dyra grejer. Som en utklädnad liksom. Då känner man sig inte lika apig. Därefter bör man gå runt och glo på dyrt lyxigt smink. Prova allt. Kanske diskutera med olika spånbrudar som jobbar i beautydisken. Detta är en ganska tidskrävande aktivitet men enbart skadlig för ekonomin och inte för kroppy.

Fler matnyttiga tips följer! Kram er Queen

2 kommentarer:

  1. Om man som mig är lesbisk går alternativ 4 fetbort...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan jag förstå, men det är ju knappast själva penetrationen som gör det till tröstsex. Lovar att du får samma tröstande effekt av att ligga med en snäll gosig/snäll/stabil tjej också!

      Luv /Werkin' Girl

      Radera