2013-09-30

Ang rött



Ja min lyxiga slagmetallmanikyr höll bara i ungefär en och en halv dag. Sen gick dessutom tre av mina ömsint (nåja) framodlade naglar av så jag klippte ner alla till en behändig längd. Färgen nu är en kall röd som heter ruby red. Classy. Ibland blir det dock jävligt pubertalt med rött nagellack, och jag känner mig snarare mer flickaktig än vampig i detta lack trots dess egeganta framtoning. Har det med naglarnas längd att göra månne?

Hur som helst måste jag tillägga att denna röda färg var en riktig smash hit, köpte lacket på H&M för fyrtio spänn. Kvalitén är super och penseln är precis som jag vill ha den, bred och platt. Ett lager räcker för full täckning, men jag körde för säkerhetsskull två lager och ett överlack. Röda nyanser är kniviga, jag tål helt enkelt inte varma röda nyanser, de får mig att känna mig som ett riktigt jävla freak, håller mig mycket hellre till den blåtonade skalan. Gärna som drar lite åt det bruna eller lila hållet. Känner samma med läppstift. Varma toner på läpparna åldrar mig med typ tio år vilket ju inte är nödvändigt när man är en ung kvinna i sina bästa år. Somliga verkar hävda att kalla röda läppfärger är åldrande, speciellt de matta. De har ju fel. När ska man annars ha kalla röda läppstift om inte nu, när ens blomning är på sin pik. LOL! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar